نظارت کانون مداحان شهرستان سلسله بر لزوم ترویج مرثیه سرایی در وصف شهدای مدافع حرم و سرداران سپاه قدس


نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله از نظارت این کانون بر اشعار شعرای آیینی و مرثیه‌سرایی مداحان در وصف شهدای مدافع حرم  و سرداران دلاور سپاه قدس خبر داد.



http://www.upsara.com/images/tcmf_%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87.jpg

 محسن نادری، نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله با اعلام این خبر گفت:در مداحی های امروزی شعرهایی که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد فاخر نیست و نمی‌تواند شان قهرمانان کربلا را حفظ کند. این شعرها بیشتر به توصیف ظاهری قهرمان‌ی های  کربلا می‌پردازد، در حالی که هدف قیام عاشورا انسان‌سازی و پرداختن به باطن انسان‌هاست. در سال‌های اخیر اغلب مداحان فقط به صرف داشتن صدای خوش وارد این عرصه شدند، در حالی که آگاهی نسبت به فرهنگ عاشورا و آداب مداحی مهمتر است.

نادری گفت:مداحان ما در مراحل واعظه و مداحی باید به مطالب روز اشاره داشته باشند. در این بین کانون مداحان شهرستان سلسله با نظلرت اشعار شعرای آیینی و مرثیه‌سرایی مداحان در وصف شهدای مدافع حرم  و سرداران دلاور و شجاع سپاه قدس از جمله سردار قاسم سلیمانی و همرزمان قهرمانش توانسته در محرم امسال الگوی خوبی برای مرثیه سرایی در وصف مدافعان حرم در بین مداحان شهرستان ایجاد کند.

وی افزود: امسال با پیگیری و درخواست کانون مداحان در این رابطه شاعر آیینی هادی مومنی شعری در وصف مدافعان حرم و سردار سلیمانی و همرزمانش به زبان لکی سرود که توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت آقای  کربلایی احسان حسنوند در هیئت بزرگ  زنجیرزنی علمدار کربلا اجرا شد که با استقبال خوب مردم شهرستان  ، حجت الاسلام موسوی ریاست محترم اداره تبلیغات سلسله ،فرماندهی محترم سپاه ناحیه الشتر  جناب سرهنگ یوسفوند و جمعی از پرسنل و بسیجیان، فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی جناب سرهنگ منصوری جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا روبه‌رو شد.

وی در پایان بر لزوم تشکیل کارگروه تخصصی در زمینه تهیه و ارائه خوراک فکری به مداحان اعم از اشعار آیینی، تصنیف و ملودی‌ها در شهرستان سلسله تاکید نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.