پیام تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری

((بسم الله الرحمن الرحیم))
در شب وفات بانوی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)ملت انقلابی و ولایت مدار ایران اسلامی شاهد جدایی خادم اهل بیت (ع) و
یاردیرین امام (ره) و رهبری
بودند. این داغ جدایی خادم اهل بیت(ع) بر جامعه مذهبی ایران بخصوص کانون مداحان و
مداحان  شهرستان سلسله درد ناک بود.((کانون مداحان شهرستان سلسله درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به ملت اسلامی ایران خانواده داغدارآن  مرحوم و رهبر معظم انقلاب و جامعه مذهبی و انقلابی شهرستان سلسله تسلیت عرض مینماید))


Image result for ‫عکس ایت الله رفسنجانی‬‎

(محسن نادری نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله)

پیام تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه(س)

مرغ دلم راهی قم میشود

در حرم امن تو گم میشود

عمه سادات سلام علیک

روح عبادات سلام علیک

((وفات حضرت معصومه (س)بر همه شیعیان جهان و

دوست داران آن حضرت تسلیت و تعزیت باد))



پوستر وفات حضرت معصومه (س)



بارگاهی که به شهر قم به پاست،

هم برای نجف هم کربلاست،

خاک اورا غرق بوسه می کنم،

چون که جای پای اربابم رضاست


معصومه (س) تفسیر معصومیت است که روزگاری در مدینه طلوع کرد،
معصومه اقامت غربت است در روزگار غربت نگاه ها،
معصومه تفسیر بلند تبعیت است از ولایت

***************************

خوب میدانم که روز وفات تو، روز تاریکی برای سرزمین قم
بوده است، آسمانش، دل به هوای تو بسته بود و خاکش،
به شوق قدم های تو نفس میکشید؛ اما ناگهان موج حزن و اندوه،
در همه شهر جاری شد.


((وفات فاطمه ی معصومه (س) تسلیت باد))



(محسن نادری نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله)


تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری


((دست بیفشانید و عود بسوزانید که یازدهمین مسافر بهار،
 از راه می رسد؛ قدم هایش را شکوفه باران کنید!))


میلاد یازدهمین حجت خداوند، پیام آور آیینه و روشنی، بر رهروان صدیقش مبارک باد!

امام حسن عسکری(ع) می فرمایند:
(جدال مکن که ارزشت مى رود و شوخى مکن که بر تو دلیر شوند.)

Image result for ‫شعر و مطلب به مناسبت ولادت امام حسن عسکری امام یازدهم‬‎

طلوع و غروب حضرت عسکری(ع)


امام حسن عسکرى، فرزند امام هادى(علیه السلام)، در روز هشتم ربیع الثّانى یا ۲۴ ربیع الاوّل سال ۲۳۲ هجرى قمرى در مدینه به دنیا آمد.

مادر والا گهرش سوسن یا سلیل زنی لایق و صاحب فضیلت و در پرورش فرزند نهایت مراقبت راداشت ، تا حجت حق را آن چنان که شایسته است پرورش دهد . این زن پرهیزگار در سفری که امام عسکری (ع ) به سامرا کرد همراه امام بود و در سامرا از دنیا رحلت کرد . کنیه آن حضرت ابامحمد بود .

امام یازدهم صورتی گندمگون و بدنی در حد اعتدال داشت . ابروهای سیاه کمانی ، چشمانی  درشت و پیشانی گشاده داشت . دندانها درشت و بسیار سفید بود . خالی بر گونه راست داشت . امام حسن عسکری (ع ) بیانی شیرین و جذاب و شخصیتی الهی باشکوه و وقار و مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود . راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم و به ویژه برای اصحاب بزرگوارش – در ایام عمر کوتاه خود – روشن کرد .

به طور کلی دوران عمر ۲۹ساله امام حسن عسکری (ع ) به سه دوره تقسیم می گردد : دوره اول ۱۳سال است که زندگی آن حضرت در مدینه گذشت . دوره دوم ۱۰سال در سامرا قبل از امامت . دوره سوم نزدیک ۶ سال امامت آن حضرت می باشد . دوره امامت حضرت عسکری (ع ) با قدرت ظاهری بنی عباس رو در روی بود . خلفایی که به تقلید هارون در نشان دادن نیروی خود بلندپروازیهایی داشتند . امام حسن عسکری (ع ) از شش سال دوران اقامتش ، سه سال را در زندان گذرانید .


کراماتی از امام حسن عسگری(ع):


مقصود ما از ذکر برخی از کرامات امام برای این است که به حق او آگاه شویم و این نکته را دریابیم که ائمه هدی (ع)، همه نور واحدند و از ذریتی پاک که خدا برای ابلاغ و اتمام حجتش و اکمال نعمتهایش بر ما، آنها را برگزیرد …. بگذارید با هم به راویان گوش بسپاریم تا ببینیم چگونه این کرامتها را برای ما بیان می‌کنند:

 ۱- یکی از راویان به نام ابوهاشم گوید: محمدبن صالح از امام عسکری (ع) درباره این فرموده خدای تعالی:

لله الامر من قبل و من بعد. «امر از آن خداست از قبل و از بعد.» (سوره روم ، آیه ۴)

پرسید: امام پاسخ داد، امر از آن اوست پیش از آنکه بدان امر کرده باشد و باز امر از آن اوست بعد از آنکه هر آنچه خواهد بدان امر کرده باشد. من با شنیدن این جواب با خود گفتم: این همان سخن خداست که فرمود:

(الا له الخلق و الامر تبارک الله رب العالمین)

«…. خلق و امر از آن اوست، بزرگ است خداوند پروردگار جهانیان.»(سوره اعراف ،آیه۵۴)

پس امام رو به من کرد و فرمود: همچنانکه تو با خود گفتی: (الا له الخلق و الامر تبارک الله رب العالمین). من گفتم … گواهی می‌دهم که تو حجت خدایی و فرزند حجت خدا بر خلقش. (سیره الائمه الاثنی عشر ، ص۲۵۷)

 

۲- ابوهاشم جعفری گوید: از سختی زندان و بند و زنجیر به امام عسکری شکایت بردم. آن حضرت برایم نوشت: تو نماز ظهر را در خانه خود می‌گذاری پس به وقت ظهر از زندان آزاد شدم و نماز را در منزل خود به جای آوردم. (سیره الائمه الاثنی عشر ، ص۲۶۷)

 

۳- از ابوحمزه نصیر خادم روایت شده که گفت: بارها شنیدم که امام‌عسکری (ع) با غلامانش و نیز دیگر مردمان با همان زبان آنها سخن می‌گوید در حالی که در میان آنها، اهل روم، ترک و صقالبه بودند. از این امر شگفت زده شدم و گفتم: او در مدینه به دنیا آمده و تا زمان وفات پدرش در بین مردم ظاهر نشده و هیچ کس هم او را ندیده پس این امر چگونه ممکن است؟ من این سخن را با خود گفتم پس امام رو به من کرد و فرمود: خداوند حجت خویش را از بین دیگر مخلوقاتش آشکار ساخت و به او معرفت هر چیز را عطا کرد. او زبانها و نسبها و حوادث را می‌داند و اگر چنین نبود هرگز میان حجت خدا و پیروان او فرقی دیده نمی‌شود. (سیره الائمه الاثنی عشر ، ص۲۶۸)

 

۴- امام را به یکی از عمّال دستگاه ستم سپردند که نحریر نام داشت تا امام را در منزل خود زندانی کند. زن نحریر به وی گفت: از خدا بترس. تو نمی‌دانی چه کسی به خانه‌ات آمده آنگاه مراتب عبادت و پرهیزگاری امام را به شوهرش یادآوری کرد و گفت: من بر تو از ناحیه او بیمناکم، نحریر به او پاسخ داد: او را میان درندگان خواهم افکند. سپس درباره اجرای این تصمیم از اربابان ستمگر خود اجازه گرفت. آنها هم به او اجازه دادند. (این عمل در واقع به مثابه یکی از شیوه‌های اعدام در آن روزگار بوده است).

نحریر،‌ امام را در برابر درندگان انداخت و تردید نداشت که آنها امام را می‌درند و می‌خورند. پس از مدتی به همان محل آمدند تا بنگرند که اوضاع چگونه است. ناگهان امام را دیدند که به نماز ایستاده و درندگان گرداگردش را گرفته‌اند. لذا دستور داد او را از آنجا بیرون آوردند. (سیره الائمه الاثنی عشر ، ص۲۶۸)

 

۵- از همدانی روایت کرده‌اند که گفت: به امام عسکری نامه‌ای نوشتم و از او خواستم که برایم دعا کند تا خداوند پسری از دختر عمویم به من عطا فرماید. آن حضرت نوشت: خداوند تو را فرزندان ذکور عطا فرمود. پس چهار پسر برایم به دنیا آمد. (سیره الائمه الاثنی عشر ، ص۲۶۹)

 

۶-عبدی روایت کرده است: پسرم را به حال بیماری در بصره رها کردم و به امام عسکری (ع) نامه‌ای نگاشتم و از وی تقاضا کردم که برای بهبود پسرم دعا کند. آن حضرت به من نوشت: خداوند پسرت را اگر مومن بود، بیامرزد. راوی گوید: نامه‌ای از بصره به دستم رسید که در آن خبر مرگ فرزندم را درست در همان روزی که امام خبر مرگ او را به من رسانده بود، داده بودند و فرزندم به خاطر اختلافی که میان شیعه در گرفته بود، در امامت تردید داشت.

(سیره الائمه الاثنی عشر ، ص۲۷۴)

گ

(محسن نادری نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله)

برگزاری جلسه برای تشکیل کمیسیون های ارزیابی ،تعین سطح و آموزش و تعین اعضای این کمیسیون ها طبق اساس نامه

تشکیل کمیسیون های ارزیابی ،تعیین سطح و آموزش

 برای تعیین سطح و صدور کارت مداحی

امروز دو شنبه مورخ 1395/10/13 جلسه ای با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی حجت الاسلام موسوی،رئیس شورای هیئات مذهبی جناب آقای احمد امیری ،رئیس و نایب رئیس کانون مداحان آقایان هوشنگ دهنویی و محسن نادری برای تشکیل و تعیین اعضای کمیسیون های ارز یابی،تعیین سطح و آموزش جهت تعیین سطح و صدور کارت مداحی برای مداحان در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله برگزار گردید.در این جلسه هر سه کمیسیون تشکیل و اعضای این کمیسیون ها  طبق اساس نامه مشخص شد. در ادامه مقرر گردید که با توکل بر خدای بزرگ به سرعت نسبت به فراخوانی مداحان اقدام نموده و سه روز در هفته تعیین شد که آزمون های تعیین شده طبق اساس نامه زیر نظر کمیسیون های مربوطه جهت تعیین سطح و صدور کارت شناسایی مداحی گرفته شود.


http://uupload.ir/files/oxfd_dsc02846.jpg

http://uupload.ir/files/3ew5_dsc02845.jpg

((محسن نادری نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله))

برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کانون مداحان شهرستان سلسله

برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کانون مداحان شهرستان سلسله

امروز دوشنبه مورخ 1395/10/6 انتخابات هیئت رئیسه کانون مداحان با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی حجت الا اسلام موسوی ،کارشناس فرهنگی اداره آقای حاتمی و اعضای کانون مداحان شهرستان سلسله در محل اداره تبلیغات اسلامی برگزار گردید. این انتخابات داخلی ابتدا با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز سپس با بیانات و رهنمود های حجت الاسلام موسوی ادامه پیدا کرد. رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله ضمن قدر دانی از زحمات اعضای  کانون مداحان و هیئت رئیسه قبلی در دو سال گذشته بیان داشت همانند گذشته همدلی ، تعاون و همکاری بین اعضای کانون برقرار و همه اعضای کانون در پیشبرد اهداف کانون مداحان مشارکت داشته باشند. وی افزود همه اعضا کانون مداحان زحمت کش و فعال بوده و هستند ولی با توکل بر خداوند بزرگ کسانی که میتوانند نسبت به دیگری وقت و زمان بیشتری در اختیار کانون  مداحان باشند در این انتخابات کاندید شده و شرکت نمایند. حجت الا اسلام موسوی در پایان صحبت های خود برای همه ی حاضران در جلسه سلامتی،موفقیت و تندرستی را از خداوند بزرگ خواهان شدند.بعد از ایشان اعضای کانون مداحان  نظرات ، پیشنهادات و صحبت های خود را ارائه و در پایان انتخابات هیئت رئیسه کانون مداحان برگزار شد و افراد نام برده اعضای هیئت رئیسه کانون مداحان شهرستان سلسله را تشکیل دادند.به روایت تصویر....

                هوشنگ دهنویی(( رئیس))                         
 
     محسن نادری(( نایب رئیس))            
                           
                       
                                علی امیری(( دبیر))                                    
       
                        
                       مهرداد ستاربخش(( منشی))                                     



http://uupload.ir/files/pri9_1482843210366.jpg

http://uupload.ir/files/tywk_1482843211356.jpg

http://uupload.ir/files/znj3_1482843210038.jpg

((محسن نادری نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله))