نظارت کانون مداحان شهرستان سلسله بر لزوم ترویج مرثیه سرایی در وصف شهدای مدافع حرم و سرداران سپاه قدس


نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله از نظارت این کانون بر اشعار شعرای آیینی و مرثیه‌سرایی مداحان در وصف شهدای مدافع حرم  و سرداران دلاور سپاه قدس خبر داد.



http://www.upsara.com/images/tcmf_%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87.jpg

 محسن نادری، نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله با اعلام این خبر گفت:در مداحی های امروزی شعرهایی که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد فاخر نیست و نمی‌تواند شان قهرمانان کربلا را حفظ کند. این شعرها بیشتر به توصیف ظاهری قهرمان‌ی های  کربلا می‌پردازد، در حالی که هدف قیام عاشورا انسان‌سازی و پرداختن به باطن انسان‌هاست. در سال‌های اخیر اغلب مداحان فقط به صرف داشتن صدای خوش وارد این عرصه شدند، در حالی که آگاهی نسبت به فرهنگ عاشورا و آداب مداحی مهمتر است.

نادری گفت:مداحان ما در مراحل واعظه و مداحی باید به مطالب روز اشاره داشته باشند. در این بین کانون مداحان شهرستان سلسله با نظلرت اشعار شعرای آیینی و مرثیه‌سرایی مداحان در وصف شهدای مدافع حرم  و سرداران دلاور و شجاع سپاه قدس از جمله سردار قاسم سلیمانی و همرزمان قهرمانش توانسته در محرم امسال الگوی خوبی برای مرثیه سرایی در وصف مدافعان حرم در بین مداحان شهرستان ایجاد کند.

وی افزود: امسال با پیگیری و درخواست کانون مداحان در این رابطه شاعر آیینی هادی مومنی شعری در وصف مدافعان حرم و سردار سلیمانی و همرزمانش به زبان لکی سرود که توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت آقای  کربلایی احسان حسنوند در هیئت بزرگ  زنجیرزنی علمدار کربلا اجرا شد که با استقبال خوب مردم شهرستان  ، حجت الاسلام موسوی ریاست محترم اداره تبلیغات سلسله ،فرماندهی محترم سپاه ناحیه الشتر  جناب سرهنگ یوسفوند و جمعی از پرسنل و بسیجیان، فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی جناب سرهنگ منصوری جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا روبه‌رو شد.

وی در پایان بر لزوم تشکیل کارگروه تخصصی در زمینه تهیه و ارائه خوراک فکری به مداحان اعم از اشعار آیینی، تصنیف و ملودی‌ها در شهرستان سلسله تاکید نمود.

زندگینامه و شهادت شهید محسن حججی

زندگینامه و شهادت شهید محسن حججی

 محسن حججی در نجف اباد اصفهان بدنیا امد.او تحصیلات خود را در دانشگاه علمی کاربردی علویجه در رشته تکنولوژی کنترل گذراند. او کارهای فرهنگی هنری بسیاری انجام میداد مانند فروش کتاب و گذاشتن سود کتاب برای کار فرهنگی دیگر.این شهید به خواسته خود و با رضایت پدر و مادرو همسرش به مدافعان حرم پیوست .مادر این شهید از ایشان برای اینکه شهید شوند راضی نبود تا اینکه محسن به شهرستان بر میگردد و چهل هفته به قم و جمکران راهی میشود.این کار باعث میشود که مادر خویش را راضی کند که اگر رفت و به شهادت رسید راضی باشد شهید حججی برای بار دوم به مدافعان حرم پیوست و پس از جنگ با داعش اسیر شد و بصورت بی رحمانه به شهادت رسید.

زندگینامه و عکسهای شهید محسن حججی و نحوه شهادت محسن حججی توسط داعش

شهید حججی در منطقه التف مرز بین سوریه و عراق بدست نیروهای داعش به اسارت در امد و سپس به شهادت رسید

شهید محسن حججی به گفته یکی از فرماندهان به وسیله یک تیر بیست میلی متری  مجروح میشود و پهلوی ایشان نیز میشکند و از هوش میروند .نیروهای ایرانی فکر میکنند محسن فوت شده و اورا نجات نمیدهند درحالی که محسن بعد از عقب نشینی نیروهای ایران عراق به مدت دوساعت با داعش به صورت تکی میجنگد که پس از تمام شدن مهمات او اورا اسر میکنند.این فرمانده گفت بعد از دوساعت وقتی ما باز اعزام شدیم فهمیدیم که محسن در این مدت بصورت تکی داشته با دشمن میجنگیده و مطلع شدیم که وی به اسارت در امده .نیروهای داعشی زخم محسن را پانسمان میکنند که از خونریزی به شهادت نرسد و سر این شهی بزرگ را از تن جدا میکند

واکنش ها

رسانه های و شخصیت‌های اجتماعی و هنری ایران در واکنشی‌هایی مشابه اسارت وی را در نبرد در برابر داعش همراه با موج وسیعی از بازتاب آن در جامعه ایران و خارج توصیف کردند؛ و برخی خبرگزاری‌ها مانند خبرگذاری تابناک به توصیف آن پرداختند

درکنار شخصیت‌های سیاسی ، تعدادی از هنرمندان و صاحب نظران به اظهارنظر در خصوص محسن حججی پرداخته‌اند.

سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در بیانیه ای به مسالهٔ کشته شدن وی پرداخت. این بیانیه بازتاب وسیعی در رسانه‌های بین‌المللی یافت.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی گفت که این رویداد باعث ارتقای روحیه رزم و اتحاد بیشتر رزمندگان در برابر تکفیری‌ها خواهد شد.

امیرحاتمی از فرماندهان ایران که برای تصدی وزارت دفاع به مجلس پیشنهاد شده بود گفت که نیروهای نظامی ایران برای انتقام خون حججی از داعشی‌ها هم قسم شده‌اند.


زندگینامه و عکسهای شهید محسن حججی و نحوه شهادت محسن حججی توسط داعش

Related imageRelated image


Image result for ‫عکس از محسن حججی و شهادتش‬‎


محسن نادری نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله

گوشه ای از زندیگینامه امام حسین (ع))

((مختصری از زندگینامه امام حسین (ع)))

Image result for ‫پیام تسلیت ماه محرم و عکس نوشته‬‎

نام : حسین (سومین امام که به امر خداوند تعیین شده است (کنیه :ابو عبد اللّه

لقب : خامس آل عبا، سبط، شهید، وفى ، زکى
پدر : حضرت على بن ابى طالب (ع (مادر: حضرت فاطمه (س (تاریخ ولادت : شنبه سوم شعبان ، سال چهارم هجرى
مکان ولادت : مدینه
مدت عمر : 57 سال
علت شهادت : پس از روى کار آمدن یزید، امام که او را نالایق  میدانست تن به ذلت بیعت و سازش با او را نداد و براى افشاى او به فرمان خدا از مدینه به مکه و سپس به طرف کوفه و کربلا حرکت کردند و همراه با یاران خود با لب تشنه توسط دشمنان اسلام شهید شدند.قاتل : صالح بن وهب مزنى ، سنان بن انس و شمر بن ذى الجوشن ، (لعنت خدا بر آنها)
زمان شهادت : جمعه دهم محرم ، سال 61 هجرى
مکان شهادت و دفن : کربلا

سال از دوران کودکى را در زمان حیات پر برکت رسول خدا (ص ) سپرى نمود. او شجاعترین امت حضرت محمد (ص ) بود و شجاعت حضرت محمد (ص ) و حضرت على (ع ) در ایشان جمع بود.
خداوند در تربت ایشان شفا، و در داخل حرم امام حسین (ع ) استجابت دعا را قرار داده است . پیامبر (ص ) در حقش فرمود: احب اللّه مَن احب حسینا یعنى : خداوند دوست میدارد کسى را که حسین را دوست بدارد. پیامبر(ص ) در حق او و برادر گرامى اش امام حسن (ع ) فرمود: دو فرزند من حسن و حسین پیشوایان امت مى باشند خواه زمام امور به دست بگیرند و یا نگیرند.
پس از شهادت امام حسن (ع ) در سال 50 هجرى ، امام حسین (ع ) عهده دار امر امامت گردید. معاویه پس از بیست سال حکومت ظالمانه و قتل و کشتار شیعیان به ویژه، در سال 60 هجرى مرد و بر خلاف قرارداد صلح با امام حسن(ع)، پسرش یزید را به جاى خود قرار داد. یزید فردى فاسد و شرابخوار و مخالف با اسلام بود. او علناً مقدسات اسلامى را زیر پا مى گذاشت و آشکارا شراب مى خورد. امام حسین علیه السلام از همان آغاز کار با او به مخالفت برخاست .
یزید نامه اى به حاکم مدینه نوشت و به او دستور داد که از امام حسین (ع ) براى یزید بیعت بگیرد و اگر حاضر نشد او را به قتل برساند. امام (ع ) که حاضر به بیعت کردن با یزید نبود با خانواده خود از مدینه به مکه رفتند. در این هنگام مردم کوفه که از مرگ معاویه با خبر شده بودند نامه هاى زیادى براى امام حسین (ع ) نوشتند و از او خواستند تا به عراق و کوفه بیاید. امام حسین (ع ) نیز مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد. ابتدا هزاران نفر از مردم کوفه با مسلم بن عقیل همراه شدند. اما با ورود عبیداللّه بن زیاد که از طرف یزید به حکومت کوفه گمارده شده بود و بسیار حیله گر و بى رحم بود، مردم کوفه فریب اقدامات او را خورده و پیمان شکنى کردند و مسلم را تنها گذاشتند.
در نتیجه عبیداللّه ، مسلم بن عقیل را دستگیر نموده و به شهادت رسانید. هنگامى که در ابتدا مردم کوفه با مسلم بیعت کردند، مسلم نامه اى به امام حسین (ع ) نوشت و به ایشان اطلاع داد که به کوفه بیاید. امام حسین (ع ) با خانواده و یاران خود به طرف کوفه حرکت کرد و در نزدیکى کوفه بود که خبر پیمان شکنى مردم کوفه و شهادت مسلم را آوردند. عبیداللّه بن زیاد که با شهادت مسلم بر اوضاع کوفه تسلط پیدا کرده بود حر بن یزید ریاحى را براى زیر نظر گرفتن امام حسین (ع ) و همراهانش فرستاد. و سپس عمر بن سعد را با سى هزار نفر به کربلا اعزام نمود. او به عمر بن سعد وعده داده بود که اگر امام حسین (ع ) را به شهادت برساند او را حاکم رى خواهد کرد.
عمر بن سعد که به طمع حکومت رى به کربلا آمده بود از هیچ ستمى فروگذار نکرد. دستور داد امام حسین (ع ) و یارانش را محاصره کنند و آب را بر روى آنان ببندند. یاران امام حسین (ع ) که از شجاع ترین افراد بودند روز دهم محرم (عاشورا) در حالى که بیش از 72 تن نبودند یکى پس از دیگرى در دفاع از امام زمان خود یعنى امام حسین (ع ) با عزت و آزادگى به شهادت رسیدند. حر بن یزید ریاحى نیز که ستمگرى سپاه عمر سعد و حقانیت امام حسین (ع ) را مشاهده کرد به سپاه امام پیوست و به شهادت رسید.
واقعه کربلا گرچه از نظر زمان کوتاه بود و تنها یکروز از صبح تا عصر به طول انجامید اما لحظه لحظه آن درس شهامت و ایثار و فدا کارى ، ایمان و اعتقاد و اخلاص بود. واقعه کربلا دانشگاهى است که از طفل شیرخوار تا پیرمرد محاسن سفیدش به بشریت درس آزادگى مى آموزد. خون هاى مطهر امام حسین (ع ) و یارانش به اسلام حیات تازه بخشید و زمینه سرنگون شدن دودمان فاسد اموى را فراهم آورد.
امام حسین علیه السلام روز دهم محرم سال 61 هجرى ، در سن 57 سالگى در کربلا به شهادت رسید. مرقد ایشان و برادر فداکارش اباالفضل و فرزندان و یارانش در شهر کربلا در عراق قرار دارد



Image result for ‫پیام تسلیت ماه محرم و عکس نوشته‬‎


محسن نادری نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله

پیام تسلیت ماه محرم

شهادت مظلومانه جگر گوشه حضرت فاطمه زهرا (ص)حضرت ابا عید الله الحسین (ع) و علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) و یاران با وفای آن حضرت بر شیعیان جهان و دلسوختگان امام حسین (ع) تسلیت باد.

 

((کانون مداحان و شعرای آئینی شهرستان سلسله))

مرغ دل حسرت زده شیدای حسین است
سرمایه ی ما مشق الفبای حسین است
تاریخ بشر تا ابد الدهر مداوم
مدیون فداکاری و سودای حسین است
سروی که نشد خم به زر و زور ستمگر
آن سرو روان قامت رعنای حسین است
پایندگی پرچم اسلام در عالم
از غیرت و از همت والای حسین است



Image result for ‫پیام تسلیت ماه محرم و عکس نوشته‬‎


قیامت بی حسین غوغا ندارد"
شفاعت بی حسین معنا ندارد
"حسینی
باش که در محشر نگویند
"چرا پرونده ات امضاء ندارد




اس ام اس ماه محرم



((محسن نادری نایب رئیس کانون مداحان سلسله))