زندگینامه و شهادت شهید محسن حججی

زندگینامه و شهادت شهید محسن حججی

 محسن حججی در نجف اباد اصفهان بدنیا امد.او تحصیلات خود را در دانشگاه علمی کاربردی علویجه در رشته تکنولوژی کنترل گذراند. او کارهای فرهنگی هنری بسیاری انجام میداد مانند فروش کتاب و گذاشتن سود کتاب برای کار فرهنگی دیگر.این شهید به خواسته خود و با رضایت پدر و مادرو همسرش به مدافعان حرم پیوست .مادر این شهید از ایشان برای اینکه شهید شوند راضی نبود تا اینکه محسن به شهرستان بر میگردد و چهل هفته به قم و جمکران راهی میشود.این کار باعث میشود که مادر خویش را راضی کند که اگر رفت و به شهادت رسید راضی باشد شهید حججی برای بار دوم به مدافعان حرم پیوست و پس از جنگ با داعش اسیر شد و بصورت بی رحمانه به شهادت رسید.

زندگینامه و عکسهای شهید محسن حججی و نحوه شهادت محسن حججی توسط داعش

شهید حججی در منطقه التف مرز بین سوریه و عراق بدست نیروهای داعش به اسارت در امد و سپس به شهادت رسید

شهید محسن حججی به گفته یکی از فرماندهان به وسیله یک تیر بیست میلی متری  مجروح میشود و پهلوی ایشان نیز میشکند و از هوش میروند .نیروهای ایرانی فکر میکنند محسن فوت شده و اورا نجات نمیدهند درحالی که محسن بعد از عقب نشینی نیروهای ایران عراق به مدت دوساعت با داعش به صورت تکی میجنگد که پس از تمام شدن مهمات او اورا اسر میکنند.این فرمانده گفت بعد از دوساعت وقتی ما باز اعزام شدیم فهمیدیم که محسن در این مدت بصورت تکی داشته با دشمن میجنگیده و مطلع شدیم که وی به اسارت در امده .نیروهای داعشی زخم محسن را پانسمان میکنند که از خونریزی به شهادت نرسد و سر این شهی بزرگ را از تن جدا میکند

واکنش ها

رسانه های و شخصیت‌های اجتماعی و هنری ایران در واکنشی‌هایی مشابه اسارت وی را در نبرد در برابر داعش همراه با موج وسیعی از بازتاب آن در جامعه ایران و خارج توصیف کردند؛ و برخی خبرگزاری‌ها مانند خبرگذاری تابناک به توصیف آن پرداختند

درکنار شخصیت‌های سیاسی ، تعدادی از هنرمندان و صاحب نظران به اظهارنظر در خصوص محسن حججی پرداخته‌اند.

سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در بیانیه ای به مسالهٔ کشته شدن وی پرداخت. این بیانیه بازتاب وسیعی در رسانه‌های بین‌المللی یافت.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی گفت که این رویداد باعث ارتقای روحیه رزم و اتحاد بیشتر رزمندگان در برابر تکفیری‌ها خواهد شد.

امیرحاتمی از فرماندهان ایران که برای تصدی وزارت دفاع به مجلس پیشنهاد شده بود گفت که نیروهای نظامی ایران برای انتقام خون حججی از داعشی‌ها هم قسم شده‌اند.


زندگینامه و عکسهای شهید محسن حججی و نحوه شهادت محسن حججی توسط داعش

Related imageRelated image


Image result for ‫عکس از محسن حججی و شهادتش‬‎


محسن نادری نایب رئیس کانون مداحان شهرستان سلسله

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.